tisdag 1 oktober 2019

Vill du leva längre? Ät dig frisk - En bok med enkla kostråd

Dr. William W. Li


Jag har alltid varit intresserad av olika typer av kost och hur det kan påverka min kropp hur jag äter. Därför var det med stor entusiasm och spänning jag började läsa den här boken men snabbt insåg jag att det inte är en bok som jag orkar läsa från pärm till pärm. 
Den är otroligt späckad med internationell forskning och andra medicinska termer vilket gör att jag tycker det är ganska svårt att läsa.

Så jag insåg att den kommer att tas fram med jämna mellanrum när jag funderar över något eller vill testa några av de recept som finns att tillgå.

"Tanken med Ät dig frisk är inte att ersätta mediciner, specialdieter eller läkarbehandlingar. Istället vill boken presentera vetenskapliga studier och rekommendationer som hjälper oss att ta beslut om vad vi ska äta för att främja kroppens självläkande funktioner." Källa: via.tt.se 
Mitt omdöme: En alldeles för svår och komplicerad bok för mig men för dig som gillar att nörda ner dig så är den nog en ypperlig bok. 

Från förlaget
Den senaste vetenskapen är överväldigande enig: Maten vi äter har oslagbar makt över vår hälsa. Nu kan du lära dig hur!
Ät dig frisk är en efterlängtad hälsoguide om kroppens förmåga att förebygga sjukdomar. Genom lättfattliga redogörelser för de senaste rönen och tydliga listor på ingredienser blir boken ett oöverträffligt redskap i kampen för en bättre hälsa.

Genom lättfattliga redogörelser för de senaste rönen och tydliga listor på ingredienser blir boken ett oöverträffligt redskap i kampen för en bättre hälsa.
Ät dig frisk handlar inte om vad du ska undvika att stoppa i dig istället är det en inspirerande guide till hur vi kan använda den mat vi redan uppskattar på ett sätt som stärker vårt immunförsvar och höjer vårt välbefinnande.
Tack Bookmark för recensionsex. 🌹

Författare: Dr William W.LI
Titlel: Ät dig frisk
Utgiven av: Bookmark
ISBN: 9789188859471
Betyg: 3🌟🌟🌟
Finns hos
Adlibris 
Bokus

Ebok: Storytel 

Läs fler bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar