onsdag 12 april 2023

Tjuvapack och Systraskap - Elisabeth Klippel Berglöf


Författarinlägg och givetvis partiskt! 

Självklart måste jag få göra lite reklam för min egna debutroman. Men omdöme avstår jag ifrån att sätt för hur trovärdigt skulle det bli? För i mina ögon är den här boken en pärla som har allt. 😂
Ljudboken läser Anton Körberg och han gör det med bravur.

Jag hoppas den faller dig i smaken och jag vill verkligen betona att detta är en satir och inget hån mot de äldre i vårt samhälle.




💙
En dråplig och fartfylld satir/ komedi med feelgood-känsla!

Bengt är en pensionerad polis som drar in svågern Rolf i en katt och råtta-lek. Han har nämligen gett sig sjutton på att de ska sätta dit två jämnåriga bankrånare som flytt på en Harley Davidson. Men eftersom demensen slagit till hos såväl förövare som privatspanare uppstår en rad dråpliga situationer och lagen om alltings jävlighet korsar deras väg mer än en gång.

Samtidigt vill Kyrkans kvinnoklubb Systraskapet, där Bengt och Rolfs fruar har en betydande roll, ha något att säga till om när det gäller deras makars polisarbete. För att lösa de minst sagt oväntade problem som uppstår tar de hjälp av sina vänner: spåkvinnan Sibylla Månskära, kyrkoherden Johan Johansson och Elin Maccaroni - nybliven änka efter den italienska maffiabossen Riccardo

Boken kan du beställa singerad inklusive frakt 289 kr på min webbsida

Finns även på 

Titel: Tjuvapack och Systraskap 
Författare: Elisabeth Klippel Berglöf
Ljudbok: Anton Körberg
Förlag: Wapi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar