torsdag 17 oktober 2019

Laholmsflickan - Åsa Hellberg





Det här är en humoristisk berättelse men med stänk av en del svarta inslag. Laholmsflickan är historia om kvinnovrede och vilka konsekvenserna det kan få när tre kvinnor som älskar samma man bestämmer sig för att ta livet av honom. En man som gjort dem alla illa.
En kort roman på bara 163 sidor men trots att den har så få sidor så fås det ändå med med många olika twister.
Framför allt gillar jag brevkonversationen mellan Exfru 1 och den manliga huvudkaraktären, ett samtal som är laddat och med glimten i ögat, som ger mig många goa skratt.



Åsa skriver med ett rappt och rakt språk som drar in mig i historien snabbt och kapitlen att  är korta gör att boken går oerhört fort att läsa. 
Först var jag inte säker på om jag gillade den här boken men ju mer jag läste ju mer fascinerad blev jag och insåg att jag nog gillar det här med kortroman väldigt mycket. 
Man kan läsa den på ett par timmar och det tror jag är ett fantastiskt koncept för folk som har svårt att ta sig igenom en stor tjock bok, här behöver man inte bli avskräckt.
Extra plus för det något oväntade slutet.

Mitt omdöme: En bok att sträckläsa med ett humoristiskt innehåll men som samtidig har en del mörka undertoner.
Perfekt format att ta med i handväskan när man ska åka kollektivt och som dessutom är väldigt underhållande, spännande och lättsam.
Bild lånad från pixers


Från förlagets sida
Åsa Hellbergs svarta, humoristiska Laholmsflickan är en berättelse om uppdämd kvinnovrede och vilka konsekvenserna kan bli när tre kvinnor bestämmer sig för att ta livet av en man som har gjort dem illa.
Han, den store författaren, vet inte vad som väntar när han gör misstaget att lura dem alla tre.

Tack till  älskapocket för rec ex.
Författare: Åsa Hellberg
Titlel: 
Laholmsflickan
Utgiven av: 
 älskapocket 
ISBN9789179130039
Betyg: 3 🌟🌟🌟
Finns hos
Storytel - Inläsare Gunilla Leining, Eva Kilnäs, Claes Jonsson 

Läs även andra bloggar om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar