måndag 14 oktober 2019

Varken - Lisa Förare




Varken är en bok som jag hade väldigt svårt att ta mig in i och det beror nog på att genren fantasy inte riktigt tilltalar mig. 

I den här historien finns det mycket fantasy och mycket är hämtat från den nordiska mytologins nornor, här kallas de för tvinnare. Sara möter dessa nornor i en garnaffär på natten och de erbjuder henne någon typ av  coaching. Allt detta mystiska vävs ändå in på ett skickligt sätt i ett vanligt förortsliv och är spännande och annorlunda.

Lisa är väldigt bra på att gestalta och hennes karaktärer har mycket tydliga och egna identiteter och hon beskriver dem med ett målande språk.

Mitt omdöme: Det här inte alls är min typ av bok och då kan det bli svårt att ge en helt rättvis recension. Men jag skriver utifrån vad jag tycker och känner.
Är du en person som tycker om den här genren, fantasy, så är jag övertygad om att du kommer att älska boken. 


Från förlagets sida
Vad är det som ruvar i skuggorna runt Långsjön?
Sara Nilsson kan läsa tankar och är överkänslig för lukter, något hon mest ser som besvärligt.
Sedan hennes syster Gabriella försvann spårlöst för två år sedan lever hon hårt och struntar i det mesta. När den gåtfulla Louise från organisationen Probonum kontaktar henne, börjar Sara ana att Gabriella inte gav sig av frivilligt. Louise utlovar information om Gabriellas försvinnande på villkoret att Sara ansluter sig till Probonum som pejlare.
När tre flickor i tioårsåldern rapporteras saknade i Fruängen blir det Saras uppgift att utreda fallet. För att få veta mer om sin syster och hitta flickorna måste Sara släppa taget om verkligheten och söka svaren i skuggorna.

Tack LB förlag för recensions ex.
Författare: Lisa Förare
Titlel: Varken
Utgiven av: LBförlag
ISBN9789177990826
Betyg: 3 🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus 
Adlibris

Läs även andra bloggar om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar