onsdag 23 september 2020

Egenmakt - Erika Rockborn



Här hittar du mina tidigare recensioner, Livmodermakt  & Modermakt  
          



Med ett stänk av vemod och med en tår i ögat inser jag nu att jag läst klart den här helt underbara trilogin Makttrilogin

Jag kan inte annat än att säga, hon gjorde det igen och ta mig tusan... den här tredje och avslutande delen är ännu ett strå vassare än de tidtagare. Och betänk då, de två första var superbra!

Det här är en relationstrilogi men som helt klart även platsar under epitetet feelgood. Fast då självklart inte söt och tillrättalagd, men som ändå har det där härliga som ska finnas när vi pratar feelgood.
Du bjuds på kärlek, passion, problem och glädje men även de där mysiga beskrivningarna om relationer med glimten i ögat. Dessutom finns såklart även vardaglig realism.

Sist men inte minst så skriver Erika med ett härligt och beskrivande språk som ger mig som läsare möjlighet att verkligen känna som om jag är med i berättelsen. Jag är en i Martins vänkrets och det gillar jag.

De olika karaktärerna i berättelsen är verkligen individer som är karismatiska och intressanta och personbeskrivningarna är klockrena och helt underbara.


Ja, vad mer kan man säga om denna helt underbara serie? 
Om jag skulle sammanfatta den så får det bli:

En underbar och annorlunda feelgood trilogi med värme, humor och vardagsrealism. Allt i en härlig mix som gör mig glad.

LÄS! och njut!

Handling
Äntligen har Martin fått den stora familj han alltid drömt om. Visserligen ser den inte riktigt ut som han hade tänkt. Numera har han både ex-fru och bonusbarn. Och sin före detta svärmor Birgitta och hennes intriger verkar han aldrig bli av med. Men nu när han passerat livets mitt är det ändå hans egna barn som har blivit det centrala i livet.

Martin är lycklig i sitt förhållande med Lisette men det är något som tär. Jobbet som läkare tar alltför mycket tid och när en kollega blir sjuk börjar de extra timmarna att slita på relationen. Samtidigt blir det allt tydligare att något inte står rätt till med hans dotter. Martin kämpar med att få balans i tillvaron. Vilka prioriteringar måste han göra mellan kärleken, barnen och jobbet? Vad är egentligen viktigt i livet och hur kan han ta tillbaka makten över sitt eget liv?

Egenmakt är den fristående uppföljaren till Livmodermakt och Modermakt. Det är en berättelse fylld med värme, mänsklighet och tankar om vad som verkligen har betydelse i livet.


Stort tack Erika för att du gett mig förtroende att läsa och skriva om duína underbara böcker. Jag kommer att sakna Martin och co.

Författare: Erika Rockborn
Titlel:Egenmakt
Utgiven av: Hoiförlag 
Betyg: 5 🌟🌟🌟🌟🌟

Finns hos
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Storytel - Magnus Schmitz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar