torsdag 17 september 2020

600 mil till dig - Lovisa Wistrand




En mysig och charmig bok om hur man kan bli förälskad utan att ens ha träffats. Jag älskar konversationerna och den jargong som utspelas mellan huvudkaraktärerna i den här så kallade feelgood/romance historien.

Jag tycker att berättelsen har ett bra driv till en början men sedan upplever jag en liten svacka i mitten där det blir lite stiltje. Då blir det rätt händelsefattigt. Men seden drar den i gång igen med buller och bång och helt plötsligt vill jag inte att boken ska ta slut.
Som helhet tycker jag mycket om boken. 
Den här skulle lätt kunna bli en härlig feelgood film med rätta intriger, romantik och lite heta sexscener.

Handling

600 mil till dig är en passionerad och vacker romance om en kärlek så stark att den övervinner alla avstånd.

När svenskan Alice får kontakt med amerikanen Nathan via sociala medier, sätts hela hennes värld i gungning.Vad som börjar som en oskyldig vänskap utvecklas snabbt till en härva av känslor, men är det ens möjligt att bli förälskad i någon man aldrig träffat? Båda är gifta, båda har barn och båda är fast i de länder de bor i. De vet att de aldrig kan bli tillsammans.

Men när Alice flyger till Nathan för att träffa honom, åtminstone en gång, äventyras allt ...

Tack Ordberoende förlag och Lovisa för recex.

Författare: Lovisa Wistrand
Titlel: 600 mil till dig
Utgiven av: Ordberoende förlag
Betyg: 5 🌟🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus & Adlibris
Storytel - Charlotta Jonsson
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar