tisdag 29 september 2020

Bränn allt som var - Eva Gussarsson


En riktigt spännande bok som har allt. Den drar i gång direkt och den mattas faktiskt aldrig av utan håller ett högt och bra tempo rakt igenom.
Intrigen är väl genomtänkt och upplösningen är både intressant och oförutsägbar. Jag gillar när det finns twister som gör att jag blir överraskad. 
Eva har ett lagom stort personregister som alla behövs och hennes sätt att beskriva dessa personer, såväl ut som insida är briljant, jag kan verkligen se dem framför mig. Även miljöerna känns trovärdiga och jag kan lätt se dem framför mig.

Den var så bra så jag blev tvungen att ta till Storytel när jag skulle laga mat, städa och promenera. Då är boken bra.

En spännande bok med bra driv som du inte släpper fören den är slut!

Handling
En mörk thriller att sluka!

Felicity är jagad. Hon har lämnat allting bakom sig. Mannen som hade henne i sitt våld är borta. Eller …?
Nu lever hon gömd. Hon hamnar i en småstad och städar kontor på kvällarna. Lever som en skugga. Men kan man fly från sitt eget liv? Och hur länge klarar sig en människa helt ensam, utan mänsklig kontakt?

I samma stad bor Marilyn. Äldre, ensam, fast i sitt stelnade liv av rutiner och tröstätande. På ytan en vanlig kvinna, men inuti en storm av känslor. När hon möter den unga kvinnan som städar på kontoret spricker murarna hon byggt runt sig själv.

En roman om att bryta sig loss. Om att bränna allt som var och skapa något nytt, ur askan. En berättelse om hämnd, och att aldrig ge up
p.

Tack Eva och Bokförlaget Semic för läsex.

Författare: Eva Gussarsson
Titlel: Bränn allt som var 
Betyg: 🌟🌟🌟🌟🌟
Storytel: Katarina Ewerlöf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar