onsdag 24 november 2021

Dödens vingslag - Anne - Marie Schjetlein

Mina tankar

Så då har vi kommit fram till sista delen i serien om Andreas Nylund. En bra och spännande serie som jag läst alla böckerna i. De håller ett snabbt tempo och har ett driv som gör att man bara vill fortsätta att läsa. Det måste vara svårt att få till ett bra slut när man bestämt sig för att det är den sista boken i serien men jag tycker att Anne- Marie lyckats knyta i hop historien på ett mycket bra sätt.

Det kommer bli tomt att inte få träffa Andreas och Stina mer och jag önskar Anne - Marie lycka till med kommande projekt. 

Spännande, underhållande och välskriven. En serie som jag rekommenderar att du läser i ordning.


    

  



Boken 

SOMMAREN HAR ETT FAST GREPP OM HALMSTAD, och Stina och Andreas bjuds in till landshövdingens fest på slottet. När Stina strövar omkring i korridorerna skymtar hon något bakom ett hörn. Chockad upptäcker Stina en död kvinna, vars fingrar är bundna till att ligga i kors.

En tid senare hittas ett lik inmurat i en källargång i Halmstads centrum. Skelettet visar sig vara gammalt och Stina lever sig in i myten om en hemlig gång till slottet, via vilken Christian IV:s älskarinna kunde komma till honom. Men hennes nyfikenhet förvandlas till fasa när det kommer fram att likets pek- och långfinger är bundet på samma sätt som den döda kvinnans.

Även på andra sätt verkar historien upprepa sig. Någon kopierar hemska händelser ur det förflutna, men varför?

Författare: Ann - Marie Schjetlein
Titel: Dödens vingslag
Utgiven av: Bokfabriken
Betyg: 4 🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar