torsdag 4 november 2021

Den omänskliga - Jonas Moström

Mina tankar
Jonas är expert på att hålla den nervkittlande tråden levande ända in i mål. Han gör det bok efter bok och jag älskar det.
Den här boken bjuder på  en ruskigt bra story. Med bra spänning och med ett driv och puls som heter duga. För att ta till en sliten klyscha , du får en riktig bladvändar. Återigen finns psykologisk spänning, en del mord och jakten på... Vem är den skyldige och vem ska man tro på?

Har en invändning och det är svårt att ta upp den utan att spoila men det handlar i alla fall om trovärdighet på ett ställe som gör att det nästan 
blir  to mutch. 

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Jonas kan man lita på och du som inte läst den här serien GÖRT! Men börja med del 1. 
Visst skulle den här serien bli en perfekt Tv serie? Eller hur Jonas?

  • Himlen är alltid högre ( 2014)
  • Dominodöden ( 2015)
  • Midnattsflickor (2016)
  • Trogen intill döden ( 2017)
  • Skuggorna ruva ( 2018)
  • Skytten (2019) klicka för mina tankar 
  • Kameleonten (2020) klicka för mina tankar 
  •  


  • Boken
    På Sundsvalls sjukhus blir Nathalie Svensson larmad till en ung kvinna som har stängt in sig på sitt rum. Hon hotar att begå självmord. När Nathalie lyckas ta sig in i rummet står kvinnan på fönsterblecket, redo att hoppa.
    Samtidigt hittas en tjugoårig kvinna död i Selångersån, mitt i Sundsvall. Hon är ihjälslagen och dumpad under en bro. Kvinnan har varit spårlöst försvunnen i fyra månader, och när Johan Axberg tar över utredningen inser han att kollegan som utrett försvinnandet har gjort ett uselt jobb.

    Det visar sig att det finns ett oväntat samband mellan kvinnan på sjukhuset och den mördade kvinnan i ån. Johan och Nathalie, som äntligen känner sig trygga i sin relation, gräver tillsammans vidare. Och de kommer allt närmare en mördare vars motiv framstår som fullkomligt häpnadsväckande.


    Författare: Jonas Moström
    Titel: Den omänskliga
    Utgiven av:  Norstedts förlag
    Omdöme: 💜💜💜💜 +
    Bokus

    Ljudbok: Marie Richardson

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar