fredag 19 november 2021

Livskoden enligt hjärnan - Lena Skogholm


Mina tankar 

Då jag själv lidit av hjärntrötthet och utbrändhet så blev jag väldigt glad när jag fick frågan om jag ville läsa boken Livskoden enligt hjärnan.


Det här är inte en bok du lägger dig ner för att sträckläsa. NEJ absolut inte. Den ska läsas i små doser och reflekteras över och med hjälp av de tydligt beskrivna verktygen är det här ett hjälpmedel som verkligen är lättanvänt och fungerar.  
Lena har verkligen den pedagogiska förmågan att göra det svåra enkelt. Hon öser ut massor med konkreta och bra exempel och övningar som är enkla att anamma .

Det bästa är att du även kan lyssna på övningarna som finns, lägga dig till rätta och göra övningarna med guidade instruktioner. En superbra grej för då kan man verkligen gå in i övningarna med hull och hår.

Jag har gått mycket på KBT och hos psykologer och fått mycket verktyg men trots det så blev den här boken inte tjatig på något sätt, utan jag fick ytterligare toppen verktyg att lägga till i min bank. Ibland när jag läste så kom det till mig, ja visst ja och aha just det, jag hade glömt bort mycket så när jag läste blev det en bra repetition. 
Jag uppmanar ALLA att KÖPA och läsa. Den här boken kommer att bli eller rättare sagt den har redan blivit min vän i livet.

Boken 
Har du någon gång varit så trött att du känt dig både energilös och nere? Eller känt att det står helt still i huvudet och inte går att tänka en enda logisk tanke?
Det är lätt att bara köra på och slita på hjärnan. Men! Nu är det dags att bygga en stark hjärna istället. Följ med på en spännande resa i hjärnans landskap och få reda på hur du kan bygga den stark. Starka hjärnmuskler ger dig en airbag mot stress, mer energi och gör dig mer nöjd och glad.

Lättillgängligt, vetenskapligt underbyggt, personligt och pedagogiskt med flera målande exempel beskriver Lena Skogholm hjärnan del för del och ger dig massor med konkreta verktyg för hur du kan bygga den stark.

För mycket stress leder till förslitningsskador på hjärnan som ger psykisk ohälsa. En stark hjärna ger istället psykisk hälsa. Nu är det dags att ge hjärnan vad den behöver!

Är du redo att bygga en grymt stark hjärna?

Titel: Livskoden enligt hjärnan 
Författare: Lena Skogholm
Omdöme: 💖💖💖💖💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar