torsdag 4 november 2021

En vinterkyss i bokhandeln för ensamma hjärtan - Annie Darling


Mina tankar 
Då har fjärde och avslutande boken blivit läst i serien om Bokhandeln för ensamma hjärtan.
Jag gillade del ett mycket men sedan tycker jag att hela serien har gått i stå. 
Den här delen är enligt mig den som är minst bra av de alla och jag kommer inte att komma i håg den någon längre tid.
Ett plus dock är en hel del engelsk miljö som beskrivs på ett härligt och mysigt sätt. Dock kan jag känna att innehållet kändes lite väl klyschigt, platt och oengagerat.

En bok jag inte fastnade för men som vanligt tycker vi olika och alla kan inte gilla allt. 

  



Tidigare recensioner
Bokhandeln för ensamma hjärtan - del 1

Boken
Det är den tiden på året då man förväntas vara glad. Men på den lilla gatan Rochester Mews finns två personer som avskyr allt vad julstämning heter.

Den begåvade konditorn Mattie har avskytt högtiden sedan hon fick sitt hjärta krossat på julafton för två år sedan. Bredvid hennes tesalong ligger bokhandeln där Tom arbetar. Han delar hennes avsky, men det är också det enda de har gemensamt. Tom och Mattie kan inte vistas i samma rum utan att gräla. När en av lägenheterna ovanför butikerna blir ledig och de två tvingas dela bostad blir stämningen mellan dem ännu mer kylslagen.

Kan en bokhandel full av romantiska böcker, en uppstoppad ren och en kyssvänlig hörna under misteln övertyga två vresiga typer att bli förälskade i julen, och i varandra?

Författare: Annie Darling
Titel: En vinterkyss i bokhandeln för ensamma hjärtan
Utgiven av: Historiska media
Omdöme: 3 🌲🌲🌲

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar