torsdag 23 juni 2022

Nya drömmar i Halleholm - Ruth Kvarnström Jones



Tredje delen i den omtyckta familjesagan om människorna i Halleholm!
Vintern går mot vår i Halleholm, det idylliska skärgårdssamhället utanför Stockholm. För Lovisa Lindegren, stolt ägare av stadens bästa bageri, har livet ordnat upp sig ordentligt. Axel har friat och till midsommar vankas bröllop. Dessutom är hon gravid, och barnet väntas bara några veckor innan bröllopet.

Men att ha många bollar i luften har aldrig stoppat Lovisa. Hon har även siktet inställt på att utöka affärerna genom att lägga vantarna på den söta men slitna våffelstugan längs strandpromenaden. Vem vet när den blir till salu igen? Men när en hemlig spekulant lägger ett motbud börjar hon fundera på om någon försöker förstöra för henne... igen.


På andra sidan Atlanten, i New York, bor Lovisas syster Johanna med man och barn. Trots det till synes perfekta livet och ett toppjobb som första flöjtist på Metropolitan-operan längtar 
Johanna efter familjen i Halleholm. Och när Kungliga Operan utlyser en tjänst bokar Johanna en biljett hem.
Men när vårens vindar värmer och isarna smälter vänds livet plötsligt upp och ner för Lovisa. Kommer livet i Halleholm någonsin bli sig likt igen?

Äntligen får man luta sig tillbaka och hänga med alla härliga karaktärer på Halleholm.
Jag hade otroligt höga förväntningar då jag tokgillat de två tidigare böckerna i serien. Och visst var den bra men inte som de två tidigare. 
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag saknade men kanske att den inte hade samma driv och intensitet som de tidigare två. Saknade lite av framåtrörelsen som jag gillade så mycket i de tidigare.
Men ändå en helt underbar bok och jag längtar redan efter nästa.

Tack för att jag fick läsa.


Mitt tips är att du  läser böckerna i ordning då man följer karaktärerna




Titel: Nya drömmar i Halleholm
Författare: Ruth Kvarnström - Jones
Ljudbok: Rachel Molin
Omdöme: 💜💜💜💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar