måndag 20 juni 2022

Är det här jag - Anna Schulze





Efter moderns död är 17-åriga Iris ensam kvar. Moster Sofia är hennes enda möjliga familj men hur ska man säkert veta vem som vill en väl? Iris har siktet inställt på konstskola men väl där drar hennes ensamhet och såriga bakgrund till sig hänsynslösa och manipulativa män.

Det här är en roman romaner om riktiga människor med relationer som alla kan identifiera sig med. 
Är det här jag? handlar om en ung kvinnas svåra väg mot att ta sitt liv i besittning. 


Ett relationsdrama som fångar mig direkt. Den är så tankeväckande, och den är nästintill outhärdlig. Det kryper i mig när jag läser och jag stannar upp många gånger och funderar. 
Härskartekniken är oerhört skickligt beskriven och lika så k
araktärerna.
Dock finns det tack och lov även en del humor som är riktigt träffsäker och det är tur annars kunde den här ha blivit olidlig att läsa.

MISSA INTE DEN HÄR...    om du gillar relationsdrama och verklighetstrogna romaner.


Titel: Är det här jag  
Författare: Anna Schulze
Ljudbok: Siham Shurafa
Omdöme:📙📙📙📙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar