onsdag 15 juni 2022

Morden i Fleat House - Lucinda Riley




När en elev hittas död i Fleat House på St Stephen"s - en avlägset belägen internatskola i Norfolk - vill rektorn avfärda det inträffade som en olycka. Men polisen kan inte utesluta att det rör sig om ett brott och den ambitiösa kriminalinspektören Jazmine "Jazz" Hunter får utredningen på sitt bord. Det visar sig att omständigheterna kring elevens tragiska död är minst sagt mystiska. Men de anställda på skolan sluter leden och Jazz inser snart att hon har hamnat i sitt livs mest utmanande mordutredning. På Fleat House skyddas hemligheter som är mörkare än hon någonsin kunnat föreställa sig ...




Jag gillar verkligen Lucindas böcker men jag tror att hennes feelgood passar mig bättre än den här. 
Morden i Fleat House är inte på något sätt dålig men jag tyckte den blev lite seg och jag hade svårt att hålla ordning på alla karaktärerna.
Som vanligt är miljöbeskrivningarna toppen, bra intrig och härliga vändningar. 
Trots mitt inte allt för höga betyg tycker jag att den var värd att läsa.
Tack Jenny för att du såg till att den kom till mig 💚

Titel: Morden i Fleat House
Författare: Lucinda Riley
Förlag: Bazarförlag
Omdöme: 3 🌹🌹🌹

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar