tisdag 7 juni 2022

Den bästa sommaren - Sarah Morgan

Stekande sol och skamlös matchmaking är perfekta ingredienser för att skapa den bästa sommaren!

Även om Kathleen är åttio år och precis haft inbrott vill hon inte alls ha den hjälp som hennes dotter försöker tvinga på henne. Det hon behöver nu är ett riktigt äventyr! Hon börjar därför smida planer på en efterlängtad roadtrip.

Liza håller på att gå under av vardagens alla måsten och det sista hon behöver är att hennes envisa mamma ska dra iväg på en ogenomtänkt semester - är det bara hon som har förståndet i behåll?

När Martha, som inte vet vad hon ska göra med sitt liv och dessutom försöker bli kvitt ett efterhängset ex, får syn på Kathleens annons har hon svaret på sina böner. Chaufför på en "episk roadtrip" låter som något för henne. Enda kruxet är att hon ogärna kör bil.

En underbar feelgood att drömma sig bort med. Ladda upp med något kallt i glaset ta fram solstolen och njut. Du kommer inte bli besviken.

Som alltid ger jag Sarah högt betyg då hon fångar mig som läsare med ett fint flöde, härliga karaktärer och en spännande intrig. Dessutom en rad familjehemligheter, kärlek och finurlig humor. Allt i min smak

Tack vare Kathleens äventyrslusta och lite jävlar anamma får de tre kvinnorna uppleva en sommar de sent ska glömma.

Man kan inte annat än älska den härliga kvinnan Kathleen och hennes envishet.


Titel: Den bästa sommaren
Författare: Sarah Morgan
Ljudbok: Charlotta Åkerblom
Förlag: Harpercollins
Omdöme: 4 🌷🌷🌷🌷+

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också denna. Jätte fin bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du läser min blogg / 💛

      Radera