tisdag 7 juni 2022

Ängeln på Rival - Johanna Nilsson

Värmeböljan som drabbar Sverige är den värsta någonsin. Redan i april är gräsmattorna på Söder brända och det råder eldningsförbud. Efter att ha sett ett nyhetsinslag är Ester övertygad om att jorden kommer gå under. Hon ser det som sin uppgift att hjälpa folk att få sina sista önskningar uppfyllda. Ester postar ett inlägg på Facebook, sätter sig på Café Rival och väntar på att ta emot behövande.

Så möter hon Christian, munken som har insett att han behöver få leva ut sina köttsliga begär men inte vet i vilken ände han ska börja. Och Doaa, vars mardröm blir verklighet när hennes förövare en dag står framför henne. Och Johannes, mannen som har siat om jordens undergång i teve och plötsligt inser att han aldrig har älskat någon.

Ester själv hoppas bli fri från sina demoner i takt med att hon hjälper andra. Men det är inte lätt att bära bördan av deras svårigheter, särskilt inte när man som Ester har egna problem att ta itu med och ett stundtals alltför bräckligt inre.

En bok jag hade väldigt höga förväntningar på men som inte alls föll mig i smaken. Jag hade svårt att komma in i den och hittade inget läsflyt alls. 
Det är faktiskt en av få böcker jag har gett upp. 
Men som vanligt så kanske du älskar det som inte fungerar hos mig så ge den en chans.

Författare:  Johanna Nilsson
Titel: Ängeln på Rival 
Utgiven avHistoriskamedia

Ljudbok: Julia Dufvenius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar