onsdag 22 juni 2022

Såld på en måndag - Kristina Mc Morris

Skylten är en sista utväg. År 1931 kan man finna den utanför en bondgård i Pennsylvania, men under depressionen med dess konkurser, matbrist och trasiga drömmar hade den kunnat stå var som helst i USA, skriven av vilken förälder som helst som stod inför omöjliga val.
För reportern Ellis Reed väcker skylten starka minnen från hans eget förflutna. Han tar ett fotografi av barnen, dock inte avsett för publicering. Men när bilden ändå trycks och leder till hans stora genombrott blir konsekvenserna mer förödande än han kunnat föreställa sig.

Lillian Palmer tyngs av sitt eget ansvar i det som hände. Hon är alldeles för bekant med sorgen hos barn som betraktas som oönskade. Nu måste hon och Ellis Reed bestämma sig för hur mycket de är villiga att riskera för att försöka laga en splittrad familj.



Såld på en måndag är inspirerad av ett verkligt tidningsfotografi. Det är en stark roman om konsekvenserna av våra handlingar och om vad vi är beredda att göra för dem vi älskar.

Vilken läsupplevelse! Jag är helt tom efter att ha avslutat boken. Den har följt mig under dygnets alla vakna timmar. Jag har läst och jag har lyssnat när jag har promenerat och kan verkligen rekommendera både och. 
Det här är en berättelse som grep tag i mig direkt.
Den berör, den upprör och det är en bladvändare. 
Jag har svårt att skriva så det gör boken rättvisa och jag säger bara LÄS! Så förstår du vad jag menar när jag ger den hösta betyget!
Tack för recensionsex.

Titel: Såld på en måndag 
Författare: Kristina Mc Morris
Ljudbok: John Lalér
Omdöme: 💛💛💛💛💛


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar