torsdag 30 juni 2022

Hemligheten - Anna Bågstam

Affärsmannen Petter Larsson hittas mördad på sitt kontor. Det är flickvännen Alex som hittar honom, och när chocken har lagt sig inser Alex att det är mycket Petter har hållit dolt för henne. Alex jobbar på den advokatbyrå där Petter var klient, men det är hennes tystlåtna kollega Lydia som verkar veta mest om Petters hemligheter. Vem var han egentligen, mannen som hon trodde att hon lärt känna? Alex får inga svar av Lydia, och hennes grävande leder henne till slut till domstolen i Eksjö, där Lydia och Petter en gång var notarier.
Alex är fast besluten att ta reda på Petters och Lydias mörka hemlighet. Det börjar brännas på allvar när hon inser att något hände för tjugo år sedan som förändrade allt.

Gör dig beredd på bladvändarspänning i Anna Bågstams nya deckarserie, där strålkastarljuset riktas mot rättsväsendet och det konsekventa maktmissbruk som sker i lagens namn. Här får vi en inblick i en skoningslös värld som för de flesta är obekant.


En helt ok deckare som jag hade otroligt stora förväntningar på och 
såg fram emot att läsa första delen i den här nya serien. Och visst var den här boken ok men jag måste säga att jag nog gillar hennes böcker om Harriet bättre.
Den här upplevde jag hade för mång olika karaktärer att hålla rätt på, och det är inte min grej.
Men helt klart tycker jag att den är väl värd att läsas och jag kan absolut rekommendera den.



Författare: Anna Bågstam
Titel: Hemligheten
Utgiven av: Norstedts förlag

Omdöme: 3🌟🌟🌟


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar