lördag 2 maj 2020

Hör mig viska - Mons Kallentoft


En fullträff, Kallentofts absolut bästa bok. Med en intrig som håller hela vägen och där allt faller på plats precis som det ska, i den absolut sista skälvande minuten av boken.

Den är så välskriven, spännande och oförutsägbar. En pappas kamp att få veta sanningen, vad har hänt med hans dotter som har varit försvunnen i 3 år. Han är beredd att riskera allt för få ro.
Såväl språket och alla miljö- och personbeskrivningar är briljanta, ja rent av mästerliga. 
En berättelse där Mons kan få mig att känna de känslor som Tim och hans fru känner, den ångest de har kryper in i mig och tar tag om mitt innersta.
Läs och njut även om handlingen bitvis är mycket mörk och skrämmande så tar Mons oss igenom det med bravur. Den lämnar mig inte oberörd.

En riktig bladvändare som du inte släpper fören den är utläst. Du får spänning på hög nivå!
Trots att det står att det är en fristående fortsättning på Se mig falla så rekommenderar jag dig att läsa de i rätt ordning, det tror jag man vinner på.

Handling
Den fristående uppföljaren till Mons Kallentofts succéroman "Se mig falla". Tim Blanck är tillbaka i Palma, där hans sextonåriga dotter försvann en het augustinatt under en festresa. Han trodde att han äntligen fått visshet, att han fått reda på vad som hänt henne. Men spåren hade lett honom fel och allt börjar nu om igen. Kanske är hon vid liv, men vem är hon i så fall nu? När fallet uppmärksammas på femårsdagen av försvinnandet får han nya ledtrådar i sitt sökande. De för honom från Mallorca till fastlandet, in i en hänsynslös värld av handel med människoliv. Han dras allt djupare ner i sitt eget mörker, och trots att han anar att han blivit en bricka i ett mycket större spel är han beredd att offra allt för att hitta sin dotter.

Tack Esterbonnier att jag fick chansen att förhandsläsa den här bra boken.

Författare: Mons Kallentoft
Titlel: Se mig falla
Utgiven av: esterbonnier 
ISBN9789137153421
Betyg: 5🌟🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Adlibris & Bokus
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Storytel - Magnus Roosmann, Henna Stiernstedt
Läs fler bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar