lördag 2 maj 2020

Det snöar Björn & Jag vill inte sova Björn - Jory Johan & Benji Davies


               

Handling - Jag vill inte sova Björn


Möt Björn och Anka – två vänner som nästan aldrig är överens
Björn längtar efter att få gå och lägga sig att sova. Men Anka vill umgås. Hur ska Björn någonsin kunna få sova?
Jag vill inte sova, Björn är en hysteriskt rolig godnattsaga



    
   
                                                    

                                  




Handling - Det snöar Björn

Anka vill ut och leka i snön. Björn tycker att det är alldeles för kallt. Kommer Anka att få sin vilja fram?
Det snöar, Björn är en dråplig historia om vänskap, fylld av skojfriska upptåg som lockar till många skratt.


           



Två mysiga högläsningsböcker med härligt färgglada och detaljrika bilderböcker som jag uppskattar då med kan läsa dem många gånger på olika sätt. Bilderna varierar från att täcka ett helt uppslag till mindre bilder som man nästan kan känna att de blir som i en serietidning.

Man väljer hur man vill tolka bilderna eller rättare sagt hur barnen vill tolka just den dagen.

I boken Jag vill inte sova Björn, beskriver Björn att hen är trött och inte vill. Här kanske barnen kan få ett hum om att barn kan vilja en sak medans föräldern kanske är trött och faktiskt inte orkar just nu.    

Det snöar Björn, upptäcker Anka när han tittar ut genom fönstret, att det skett något konstigt under natten och han utbrister 

"Kära nå´n. Det har snöat! ...Och jag hörde det inte ens.Det måste ha varit tyst snö. (Anka)
 Anka lyckas få med Björn ut,men han har just badat och är så blöt och det slutar givetvis inte så bra...
Jag är övertygad om att mina barnbarn kommer att älska de här och jag längtar verkligen att få samla dem i soffan och få läsa, så snälla Corna, försvinn!!!

Tack MiMa förlag för rec ex
Författare: Jory Johan & Benji Davies 
Titlel: Det snöar Björn & Jag vill inte sova Björn
Utgiven av: Mimaförlag
ISBN: 9789188845726 & 9789188845733
Betyg 5 🌟🌟🌟🌟🌟
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
Läs mer om vad andra tycker om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar