lördag 23 maj 2020

Familjen Morelli - Per Schlingmann & Karl Ljung


En gastronomisk feelgood bok för dig som gillar mat, älskar du mat, vin och gastronomiska termer och samtidig är ett stort fan av feelgood, då kanske du gillar den här. 
Dock blev jag väldigt besviken, och jag hade mycket svårt att komma in i handlingen. Den kändes så platt och den hade inte speciellt mycket som jag kände gav mig något.
Jag har både läst och lyssnat och Julia Dufvenius är som vanligt briljant som uppläsare, men inte ens hon kunde fånga mitt intresse för boken. 
Så tyvärr blir det ett mycket lågt betyg från mig.


Handling
Efter en lång tids frånvaro återvänder Stella Morelli till sitt älskade Toscana. Där möter hon kärleken, familjen, råvarorna, vinet och döden.
Tillbaka i Stockholm återgår livet till vardagen. Ända tills hon plötsligt får hon den chans hon drömt om. Att öppna en egen restaurang. Men vägen dit blir svårare än hon kunnat föreställa sig. Kampen för hantverk, tradition och ursprung ställs mot innefolkets behov av yta, likes och bekräftelse. För att lyckas behöver hon hjälp av sin bror som är stjärnkock i New York. Men kommer han att ställa upp? Och vågar hon låta kärleken till maten segra?

Titel: Familjen Morelli
Författare: Per Schlingmann & Karl Ljung
Förlag: 
strawberryforlag
Betyg: 
🌟🌟
Adlibris, Bokus 
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
Storytel
Läs även andra bloggar om boken
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar