lördag 14 december 2019

Underströmmar - Annika Widholm





Oftast är jag inte så förtjust i kortromaner men den här funkade förvånansvärt bra.
 Dock tror jag att jag hade gillat den mer om den varit en hel roman där Annika hade kunnat utveckla vissa partier och fått mig att bli ännu mer nervös. Då hade den hade fått full pott i betyg.
Det här är den andra boken som jag läser av författaren Annika Widholm. Den första boken heter Yrsel, och den är fantastiskt bra. Berättelsen har ett mycket bra driv och snabba rappa kapitel gör boken väldigt lättläst. Annika har lyckas oerhört bra med att beskriva såväl omgivningar som personer. Extra plus till det mycket oväntade slutet och det är ett mycket bra betyg när jag inte har klurat ut det i förväg.

Mitt omdöme
Det här är en riktigt bra bok, 
en psykologisk thriller, som är både spännande, berörande och oförutsägbar. Enda minus är att den tog slut väldigt snabbt. 

Handling
När Sandra kommer till förskolan för att hämta sina båda barn är de inte där. Först tror hon att det har blivit ett missförstånd. Men när hon inte lyckas få tag på sin man Elias, eller någon annan som vet var hennes barn är, växer paniken och hon kontaktar polisen. Kan Elias ha lämnat henne utan förvarning och tagit med sig barnen? Eller har familjen utsatts för ett brott? Kanske som en fruktansvärd hämnd för något Sandra har gjort. Gradvis går den svåra sanningen upp för henne – att hon själv på något sätt är orsak till att barnen är borta. Annika Widholms psykologiska thriller ”Underströmmar” rör vid många människors värsta mardröm.

Tack Älskapocket för recex.

Författare: Annika Widholm
Titlel: Underströmmar 
Utgiven av: älskapocket 
ISBN9789179130046
Betyg: 3 🌟🌟🌟
Finns hos
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar