fredag 13 december 2019

Kunde varit vi - Pia Hagmar



För mig blev det alldeles för mycket av hästar, stall och termer som hör till den biten. Då jag inte är det minsta hästintresserad så förtog det mycket av bokens innehåll för mig.
Annars gillar jag hur spänningen byggs upp mot slutet, sättet relationer och vänskap beskrivs på och att jag hålls på sträckbänken ända in i slutet, vem? varför?

Mitt omdöme
För mycket hästar och hästsnack, lite trög i vissa partier. Det är en roman med inslag av psykologisk thriller, du får hästar, kärlek, ensamhet och en förälders värsta mardröm. Ett spännande relationsdrama.


Handling
Johanna är tilltufsad av livet och försöker bygga upp en ny tillvaro. Hon har köpt ett förfallet torp i Dalsland, hittat ett nytt jobb som journalist på en lokaltidning och börjat hitta nya vänner i stallet dit hon flyttat sin häst. Ändå finns ensamheten där och såren från förr gör henne sårbar. Utan att riktigt förstå hur, är hon plötsligt inblandad i en komplicerad kärlekshistoria som hon inte vet hur hon ska hantera. När ett litet barn försvinner och sedan hittas död, troligen mördad, vänds tillvaron upp och ner.

Johanna börjar långsamt inse att människor hon tror sig känna bär på hemligheter precis som hon själv, hemligheter som gör det omöjligt att veta vem det egentligen går att lita på. Det finns avgrunder som inte syns, avgrunder som kan resultera i de mest fasansfulla handlingar.


Författare: Pia Hagmar
Titlel: Kunde varit vi 
Utgiven avStellarförlag

ISBN: 9789188981011
Betyg: 3🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus
Adlibris

Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig


Storytel: Uppläsare: Johanna Hovergren
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar