måndag 16 december 2019

Jul hur lätt som helst - Jessica Frej


En mycket trevlig bok med lite nytänk på recepten. Det är mycket fina bilder och väldigt klara och enkla recept. Bara att följa dem så blir allt perfekt.


                         
Äppelkompott med kardemumma med vaniljfluff samt dessa små söta och goda saffrans tryffel blev en dundersuccé när vi hade gäster i lördags. Rekommenderas! 


Alla som försökt sig på att koka risgrynsgröt på spisen vet hur meckigt det kan vara. Då säger jag bara ... gör den i ugnen, hur enkelt som helst.


Det här har blivit en av mina favoriter ur boken, grönkålsallad med granatäpplen, så vansinnigt gott, ett måste på vårt julbord i år.


Mitt omdöme
Den enda kokboken du behöver den här julen, så marsch iväg till närmsta bokhandel och köp den. Förresten köp en i julklapp till alla du känner när du ändå är på gång!
Från förlagets sida om boken

Från förlagets sida

”Jag minns min barndoms jular som magiska. Med enkla medel skapade mina föräldrar en glädjefylld högtid, full av kärlek och gemenskap. Jag vill att alla ska njuta av årets bästa högtid till fullo. Här samlar jag mina allra käraste julrecept som alla är riktigt enkla att laga.”

I Jul hur lätt som helst fortsätter Jessica Frej visa att matlagning inte behöver vara svårt. Här hittar du 100 favoritrecept för glöggminglet, adventsmiddagen, julbordet, nyårsfesten och inte minst julbaket. Precis som i Jessicas tidigare böcker innehåller recepten få ingredienser men massor av tips och trix som hjälper dig att trolla bort både julstress och rester.


Författare: Jessica Frej
Titlel: Jul hur lätt som helst
ISBN9789150944433
Betyg: 5🌟🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus 
Adlibris
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
Läs även andra bloggar om boken
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar