torsdag 7 oktober 2021

Livvakten - Anna Karolina

Mina tankar
Jag hade enormt stora förväntningar på Anna Karolinas nya bok Livvakten. Men jag säger bara att hon har gjort det igen!

Det här är spänning på hög nivå. Karaktärerna är allt annat än perfekta och det gör det hela mycket trovärdigt. Dessutom kan man förstå att Anna Karolina har jobbat som polis och hennes beskrivningar känns verkligen som tagna ur verkligheten.

Jag hade lite problem  med de olika tidsperspektiven trots att de tydligt är angivna. Kanske det beror på att de ligger så nära i tiden och att jag har lyssnat en del. Jag slutade lyssna och då blev det lättare att hänga medtidsväxlingarna 

Jag rekommenderar Livvakten! Men läs helst Försvararen först för bästa behållning.
Som jag sa i den tidigare recensionen så är Ebba Tapper & Angela Köhler ett par jag gillar och som jag hoppas att de kommer att kampera ihop en längre tid och att det blir många fler böcker om dem.

Boken
Miljardären Martin Spendel mördas och snart grips hans fru för mordet, affärskvinnan Anita Spendel. Köhlers Advokatbyrå med den skarpa utredaren Ebba Tapper tar sig an Anitas försvar. Ebbas efterforskningar leder henne mot en parallell värld med gängskjutningar, droger och trafficking.

På andra sidan stan kämpar förortstjejen Bianca Aquilera med att få vardagen att gå ihop. Hon är ensamstående mamma, lever på existensminimum och har ett ex som åker in och ut på kåken. Men så förändras allt. Bianca rekryteras till en topposition inom Spendels fraktbolag. Ingen förstår hur det har gått till. Hennes väg mot makten ter sig alltför snabb och omgärdas av frågetecken.

Livvakten är andra delen i serien om den före detta polisen Ebba Tapper som arbetar som utredare på en av Sveriges främsta advokatbyråer.

Bokfabriken och Anna Karolina tack för recex.

FörfattareAnna Karolina
Titel: Livvakten
Utgiven avBokfabriken
Omdöme: 4 🌟🌟🌟🌟
Finns hos

Ljudbok: 
Katarina Ewerlöf (storytel)
Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar