måndag 25 oktober 2021

Från fritt fall till hopp - Emma Alexson Accaoui

Mina tankar
Vilken fin bok Emma har skrivit. Hon skildrar en inspirerande och hoppfull berättelse om att kunna bli fri från ångest.
En bok där jag tror att många inklusive mig kan relatera till mycket av det Emma beskriver.
Personligt och ärligt berättad om ett svårt och viktigt ämne.

Emma ger oss mängder av handfasta tips att testa för att må bättre..
En tankeväckande bok som gav mig mycket.


Boken
Välkommen att följa med på ett äventyr som innehåller allt från att stå fastspänd på en flygplansvinge i loopar, fallskärmshoppning och att sova under granar till alla möjliga andra udda utmaningar och upplevelser. Men detta äventyr är egentligen en resa som hade sitt ursprung i att må dåligt och en stark önskan om att hitta sätt att må bättre. För det går väl? Det måste gå.

Tre psykologer, mängder av självhjälpsböcker och år av både yttre och inre sökande har sakta lagt ett pussel. Efter att ha försökt springa ifrån rädslor, ångest och oro alltför länge tog jag dem slutligen i hand och fann - till min förvåning - både mig själv och min inre trygghet.

Jag har försökt skriva den bok jag själv saknade alla de där åren jag mådde dåligt. Jag har äntligen hittat sätt att inte bara orka leva, utan även för att vilja leva. Det här är min berättelse om min resa från psykisk ohälsa till psykisk hälsa.

Resan är inte alltid lätt, men den pågår här och nu. Är du redo för avfärd?

Tack för recex.

Titel: Från fritt fall till hopp
Författare:  Emma Alexson Accaoui
Ljudbok: Författaruppläst
Förlag: Lava förlag
Omdöme: 🌞🌞🌞🌞

 Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar