fredag 22 oktober 2021

Kokain - Pascal Engman

Mina tankar
Som vanligt leverera Pascal.
Ytterligare en fullträff där det är fullt ös från början till slut. 
En trovärdig intrig som byggs upp med ledtrådar som skickligt planteras ut och förvillar. 


Pascal levererar ett  rappt språk och har ett himla driv framåt. Dessutom skildrar Pascal flera stora problem i dagens samhälle på ett genuint och träffsäkert sätt.  Han beskriver utanförskap, droger, vapen och dödsskjutningar som idag sker runt om i landet i ett högt tempo och med precision. 

Jag har sträckläst men även lyssnat! Men jag tycker att bästa behållningen blir att läsa den här boken.
En mycket välskriven och extremt spännande berättelse som i vissa stycken är riktigt hemsk!
För bästa behållning läs de som är innan i serien om Vanessa och c:o


      


Boken 
En våldsam avrättning på öppen gata försätter de boende i Järva i skräck. Vad blir nästa drag i kriget mellan de rivaliserande förortsgängen Vargarna och YBT? I skuggan av våldet tvingas butiksinnehaverskan Fatou Diop gång på gång att vända bort blicken av rädsla. 

Men någonstans går gränsen för hur mycket en människa kan svälja utan att göra motstånd.
Polisinspektör Vanessa Frank kopplas in i mordutredningen och finner sig mitt i en brinnande gänguppgörelse där allt verkar handla om kokainet. Samtidigt som hon försöker landa i rollen som fostermamma till tonåriga Celine visar sig hennes nya sårbarhet bli den största utmaningen för utredningen.

Tack Bookmark och Pascal för recex 
Författare: Pascal Engman
Titel: Kokain
Utgiven av: Bookmarkförlag 
Omdöme: 🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig i din recension. Hade läst de första böckerna tidigare men det har blivit många böcker däremellan så jag startade om med bok 1 innan denna släpptes så jag skulle vara helt uppdaterad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag behövde oxå fräscha upp minnet lite så jag drog Änkaorna igen.

      Radera