torsdag 26 november 2020

Försvararen - Anna Karolina

Mina tankar

En bok som passar när vi vill ha en snabbläst deckare som dessutom är lättläst/ snabblyssnad. 
Även om det inte är så mycket nytt under solen i den här deckaren när man ser till innehållet, du vet, en f.d polis med alkoholproblem, en f.d kollega som är ett svin och ytterligare en person med stora problem, så har den det där man gärna vill ha. Och ja, jag gillar boken jättemycket. 
Det är fart och fläkt från första till sista sidan, det är ett oerhört bra driv och enligt mig lagom med karaktärer att hålla ordning på. 
Huvudpersonerna är två ganska trasiga och överkörda kvinnor, Ebba Tapper & Angela Köhler, ett par jag gillar och som jag hoppas att de kommer att kampera i hop en längre tid och att det blir många fler böcker om dem.

Jag startade att lyssna men övergick snabbt till att läsa då Katarina Ewerlöf som läsare förstör mycket för min upplevelse. Jag tycker det blir väl mycket dramatiskt. När jag övergick till att läsa tyckte jag boken blev så mycket bättre. Men som vanligt smaken och baken...

LÄS den! Du får familjehemligheter, lite sex och mycket spänning med ett satans driv. LÄS den!

Om boken 
"En av oss kommer att dö idag"

Det är julafton när Jasmine Moretti yttrar de ödesdigra orden till sin tvillingbror Nicolas. Han viftar bort henne, och tillsammans firar de av julen inne på pubens toalett med ett par linor kokain, och fortsätter festen tills de däckar hemma i Jasmines soffa. Bara en av dem vaknar igen.

Den uppsagda polisen Ebba Tapper väcks av ett envist knackande på dörren och släpar sig ut till hallen. I trapphuset står den beryktade advokaten Angela Köhler som just tagit sig an en medialt uppmärksammad klient. Hon behöver Ebbas hjälp och godtar inte ett nej. Plötsligt är Ebba biträdande jurist i Sveriges just nu hetaste mordutredning.

Brutalt kastas hon in i fallet och tvingas konfrontera både sina tidigare kollegor och orsaken till varför de frös ut henne. Det blir en maktkamp där bägge sidor vill vinna. Men frågan är vem som vill det mest.

Bokfabriken och Anna Karolina tack för recex.

FörfattareAnna Karolina
Titlel: Försvararen
Utgiven avBokfabriken
Omdöme: 4 🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Adlibris & Bokus 
Storytel: 
Katarina Ewerlöf
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar