lördag 17 oktober 2020

Härlig är framtiden, Begravningsbyrån Tranan - Ewa Klingberg

 


Om jag är sugen på en riktig feelgood, då är det Ewas böcker som gäller. Allt hon skrivit älskar jag.

Med risk att bli tjatig i mina recensioner av Ewas böcker men så här är det!
Som vanligt leverera Ewa  en mysig, härlig och väldigt charmig bok i serien om Begravningsbyrån Tranan. Vi fortsätter att hänga med de härliga och lite udda karaktärerna som bildar kärngänget bakom Tranans begravningsbyrå. Ja, de har nästan blivit som min familj och jag njuter av att vara en av dem.

Ewa skriver med ett lätt och trevligt språk och beskriver både personer och miljöer på ett mycket skickligt sätt, jag kan se allt och alla framför mig när jag läser. Det är en mycket viktig detalj för mig i feelgoodböcker, den att person- och miljöbeskrivningarna funkar och ger mig möjlighet att se bilder.

Mitt omdöme:
Så grabba tag i den här härliga feelgood boken, kryp upp med i soffan, tänd ett ljus och njut.

Så marsch iväg och köp böckerna, sedan är det bara för dig att gotta ner dig och njuta.
Feelgood i toppklass och du blir inte besviken när du läser den. 

En feelgood som har allt, Du skrattar, du förvånas och du MÅR BRA!  

Ett tips: Läs böckerna i rätt ordning då du följer det härliga gänget och deras förehavanden på Begravningsbyrån Tranan. 
Här ser du alla delarna i serien och under hittar du länkar till mina blogginlägg. 


   

                                  


Hemligare kan ingen vara (5)


Handling:

Sandra börjar verkligen få nog av moster Majkens alla infall, men att driva begravningsbyrån vidare på egen hand lockar inte. Och pojkvännen Christoffer har huvudet fullt av sina egna företagsplaner. Hur ska Sandra lösa situationen? Och vad ska hon tro om den mystiska portfölj som hon hittat i husets källare? Innehållet har väckt hennes nyfikenhet och till slut får pengarna och den märkliga träklossen sin förklaring.

Feelgood-drottningen Ewa Klingberg avslutar nu sin populära serie Begravningsbyrån Tranan. Det är en storstilad final som sätter locket på kistan över denna härliga serie som med värme och humor skildrar vardagen på en begravningsbyrå och livet i en svensk småstad. Härlig är framtiden är den efterlängtade sjätte delen.
Tack Ewa och Historiska media för recex.

Författare: Ewa Klingberg
Titlel: Härlig är framtiden
Utgiven avHistoriskamedia
Betyg: 4 🌟🌟🌟🌟
Finns hos

Storytel: Rachel Molin
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar