onsdag 28 oktober 2020

Hittebarnet - Stacey Halls


Mina tankar

England 1754, jag kan känna som om jag är där. Ja, Stacey kan verkligen konsten att måla upp en bild av såväl miljöer som personer i sin underbara roman Hittebarnet.
Berättelsen fängslande mig från första sidan och det blev en sträckläsning utan avbrott.

Ett stort plus är det vackra bokomslaget och den trevliga kartan som visar vart i London berättelsen utspelar sig.
En berättelse om två kvinnors kamp om ett barn. Den berör på många olika plan och jag gillar den.
Ett måste om du gilla historiska romaner.

Bokens baksidetext
London, 1754. Bess tittar upp mot byggnaden framför sig. På avstånd hörs barnröster. Hon ska äntligen hämta hem sin utomäktenskapliga dotter Clara. Hon ber och hoppas att flickan lever efter sex år i Foundlinghemmets vård. Hon får ett än värre besked. Clara har redan hämtats av henne själv. Bess inleder en förtvivlad jakt för att ta reda på vem som har tagit hennes lilla flicka, och varför.

I en annan del av London har en ung änka hållit sig isolerad i sitt hus i tio år. Det förflutna hotar att förgöra den trygga tillvaro hon byggt upp och hon har svårt att ta hand om sitt barn. Hennes nära vän, en ambitiös läkare på Foundlinghemmet, övertalar henne att anlita en barnflicka till sin dotter. Men vågar hon släppa en främling inpå livet?


Bokfabriken tack för recex.

FörfattareStacey Halls 
Titlel: Hittebarnet 
Utgiven avBokfabriken
Omdöme: 5 🌟🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Adlibris & Bokus 
Storytel
Katarina Ewerlöf
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar