lördag 30 mars 2019

Feelgood när den är som bäst - Där rosor faktiskt dör

Ewa Klingberg
Tack till historiskamedia för recensionsexet.
Wow, jag gillar den här boken jättemycket. Ja, till och mer bättre de andra böckerna jag läst av Ewa. Jag tycker om att man kastas direkt in i handlingen och det är tempo från start till mål. Det är en berättelse som har charm, värme och den är skriven med glimten i ögat. Karaktärerna är till viss del originella men på ett trevligt sett. Det är en bok att krypa upp i soffan med, tända ett ljus och bara gotta ner sig med. Kanske tillsammans med en kopp kaffe och ett wienerbröd.
Det enda negativa med boken är att jag tycker den är alldeles för kort. Den tog slut för fort. Som tur är så vet jag att det kommer tre böcker till i serien, och jag får väl hålla ut.  

Jag har både läst och lyssnat på boken och Rachel Molin är en alldeles utmärkt uppläsare.
LÄS och NJUT av en feelgoodare när den är som bäst! Ser fram emot nästa i serien om begravningsbyrån Tranan.


Personer vi får möta i boken är: 
Moster Majken som äger begravningsbyrån.
Sören, ansvarig för begravningsbilen.
Angelika, en variant av Magica de Hex i Kalle Anka.
En frilansande begravningsentreprenör vars namn är Christoffe.
Men den stora frågan är... Vem är den tatuerad 
nattportiern Mikael?




Handling
Första delen i en charmig bokserie om vardagen på en begravningsbyrå och livet i en svensk småstad.
Ibland blir inget som man tänkt sig. Sandras planerade roadtrip genom ett somrigt Sverige blir istället ett tvärstopp i Tranås.
Här befinner sig begravningsbyrån Tranan på ruinens brant och mostern hotas av personlig konkurs. Det är upp till Sandra att bestämma vilket öde som väntar Tranan.

Så snart Sandra kliver ur bilen kastas hon in i en värld som består av avlidna personer, kladdiga wienerbröd, kistor och bouppteckningar. Att döda människor kunde vålla så mycket oreda hade hon ingen aning om ...
Författare: Ewa Klingberg
Titlel: Där rosor faktiskt dör
Utgiven avHistoriskamedia
ISBN9789175458601
Betyg: 5 🌟🌟🌟🌟🌟
Finns hos

Lyssna 
Storytel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar