lördag 3 oktober 2020

En man att lita på - Nicholas Searle



Det här är en bok som legat i min TBR hög länge och jag vet varför. Jag är inte ett stort fan av den här typen av böcker. 
Jag håller med en av mina instabokkompisar som i sin recension skrev så här.
Det är något med underrättelseorganisationer, terrorism och liknande som verkligen inte fångar mitt intresse. Vargnattsbokhylla"
Men som sagt det är ju jag och hur jag upplever saker. Men jag är rätt säker på att om du gillar böcker i den här genren, så tror jag du kommer att gilla den här då du får en mycket tät, välskriven och läskig thriller som bjuder på ett starkt driv. En berättelse om ett terrordåd på en tågstation där såväl civila och säkerhetspersonal omkommit. 
En terroristjakt där livsavgörande beslut måste tas för att få kontroll.


Handling
Jake Winter har misslyckats. Både civila och säkerhetspersonal har omkommit under ett terroristdåd på en tågstation, en attack som underrättelseofficer Winter hade i uppgift att stoppa. Men trots att han nu är under utredning och tvingas granska sin egen kompetens, sina instinkter och beslut, så undanhåller Jake något.

Utan sina chefers vetskap har Winter planterat en källa bland fyra jihadister, som planerar ytterligare ett dåd. Han hoppas att Rashid, en ung brittisk man som nyligen återvänt, desillusionerad, från krigsfältet, ska vara nyckeln till hans professionella återlösning.

När hans tidigare handlingar ifrågasätts och dissekeras hänger allt på att denna operation lyckas. Men kan han verkligen lita på Rashid?

En man att lita på är en gastkramande thriller som leder läsaren på en adrenalinstinn terroristjakt, samtidigt som den ger en inblick i en värld som tvingar folk att ta skrämmande, livsavgörande beslut i ett försök att kontrollera det okontrollerbara.

Tack Lb förlag för att jag fick läsa denna pärla!

Författare: Nicholas Searle 
Titlel: En man att lita på 
Utgiven avLbförlag
Betyg: 3 🌟🌟🌟
Finns hos
Adlibris & Bokus
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar