söndag 29 november 2020

5 snabba frågor till Marie Hedegård

 


Tusen tack Marie för att jag fått läsa dina underbara feelgoodböcker och att jag fick ställa några frågor till dig.

Vem är du? Beskriv med tre ord.

  • Naken 
  • Dansande
  • Skrattande


Vilka böcker har du skrivit? Varför ska mina följare läsa dem?
Så nära barfota och Dit vägen bär är måbraböcker som handlar om att inte sitta stilla och vänta utan göra något av sina drömmar. De handlar om Ellens inre resa från uppvaknande till frigörelse.

  


I Så nära barfota faller livet samman men hon åker till Ghana och upptäcker sig själv.

I Dit vägen bär försöker hon förverkliga drömmar. Hon ger sig iväg till en folkhögskola och även på en roadtrip genom Europa.

Om du vill resa både inåt och utåt och få en skön känsla i kroppen även efter att du har lagt ifrån dig boken så är det här något för dig.


När kommer nästa bok?  Berätta något om den.
Nästa år kommer min nya roman med arbetstiteln Dolt i en sjöbod. Den handlar om två generationers kvinnor och deras svåra livsval.

Vilka tre böcker får vi inte missa att läsa?

Något ganska nytt: Bomullsängeln av Susanna Alakoski

Något lite äldre: Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

Något riktigt gammalt: Törnfåglarna av Colleen McCullough

Och så mina egna böcker förstås.


Berätta om en dold talang du har?
Jag kan koka soppa på en spik. Ge mig bara en spik så kan allt hända.

Du kan läsa mer om Marie och hennes böcker på hennes webbsida mariehedegard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar