söndag 1 november 2020

Lanthandeln - Karina Johansson


Mina tankar om boken

En snällare variant av deckare som utspelar sig i en mysig miljö ute i de Värmländska skogarna. 
Du får en 
pussel- relationsdeckare som inte innehåller våldsamma blodiga scener. Dock så får du familjetragedi, mord, spänning, och lite humor.
Boken är en hyllning och mycket kärlek till glesbygden. Den beskriver härliga människor som 
Karina gör levande genom sina person- och miljöbeskrivningar
Jag hade önskat ett lite mera driv i handlingen i början då jag kommer på mig själv att jag ibland tycker att den blir lite tråkig. Mot mitten och slutet tog sig boken och jag är glad att jag läste klart den. Det öppna slutet borgar det för en fortsättning?

Trevlig men tyvärr ingen wow känsla för mig.

Boken
Livet vid Krokbackens lanthandel rullar på som det alltid har gjort. Men när lanthandlarens son hittas död på butiksgolvet förändras allt. Märkliga sammanträffanden, skumma affärer, konststölder och inbrott i drickaboden trasar sönder idyllen.
Emanuel är beredd att göra allt för att hitta sin brors mördare. När han börjar få hotfulla sms och förföljs av en grön pickup inser han att han måste vara någonting på spåren.

Samtidigt anländer karriärkvinnan Louise till bygden för en andningspaus i livspusslet. Istället för avkoppling finner hon sig mitt bland intriger och hemligheter. Hennes ankomst rör upp gamla känslor och snart slits hon mellan kraven från Stockholm och barndomsminnena i Sunne.

Tack för recex.
Författare: Karina Johansson
Titlel: Pengabrevet
Utgiven av: Ordberoendeförlag
Betyg: 3 🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus  Adlibris
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
Läs även andra bloggar om boken
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar