söndag 1 november 2020

Kalla, vita vinternätter - Christoffer Holst


Jag gillar Christoffers sätt att skriva feelgood som inte blir så förutsägbar och söt. Berättelsen andas vardagsrealism, vänskap men har även personlig problem som är av sorten, det kan hända i verkligheten.
Den här boken har ett bra driv från början och den gör mig hela tiden nyfiken och jag vill veta mer vad som är på gång. Karaktärerna är allt från trevliga och lättsamma att hänga med till beräknande och lismande. KUL! 

Jag har inte läst böckerna som är före men jag hade inga problem att hänga med och det går utmärkt att läsa den som fristående. Det kan till och med bli så att jag tar tag i dem nu efteråt.

Du får en charmig, småspännande och inte allt för förutsägbar bok. En riktig bok att bara njuta av.


Från bokus
Det är december och snöslasket i Stockholm är avgasgrått. Cilla Storm trivs som kriminalreporter men lider av skrivkramp. När vännerna Zacke och Jonathan bjuder med henne till deras nyköpta sportstuga i idylliska Idre ser hon chansen att fly storstaden och komma i julstämning. Ännu trevligare blir det när väninnan Rosie följer med. Men redan första dagen hittas en ung man död i den populära fjällanläggningen. Snart börjar Cilla och Rosie nysta i fallet, och spåren leder dem till ett lyxhus där en välbärgad och mytomspunnen familj huserar ...

Författare: Christoffer Holst 
Titlel: Kalla, vita vinternätter
Utgiven av: lovereads 
Betyg: 4🌟🌟🌟
🌟+
Finns hos
Bokus  Adlibris
Storytel 
Anja Lundqvist
Omnible - hitta bästa priset på boken åt dig

Läs även andra bloggar om boken
bokbloggar.se
Tack Christoffer och tack Marie Jungsand hos Lovereads för att jag fick läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar