onsdag 25 november 2020

Dödens saga , saknad - Tess Williamsson



Fantasy med gudar, demoner och Döden, det var ord jag såg när jag googlade om boken Dödens saga och tänkte, HJÄLP vad har jag gett mig inpå. Jag ska ärligt erkänna att den här genren inte tilltalar mig speciellt och jag var skräckslagen på vad jag skulle tycka.

Men se så bra det är att gå utanför sin konfortzon ibland. Jag gillade verkligen den här berättelsen. 
Den här boken är faktiskt en BRA fantasy för vuxna som innehåller högt tempo med ett bra driv. Dessutom får du spänning och äventyr som styrs av gudar och demoner i många olika med dimensioner men den erbjuder även sex och kärlek. 

Dock finns ett problem för mig jag upplevde det som lite rörigt med alla olika karaktärer och namn och hur relationer mellan dem förhåller sig. 
Men jag säger bara att Tess kan förmedla en spänning och en känsla som är wow, jag känner dofter och upplever fasa i mörkret. Vad mer kan man begära? 
Bra debut!

"Döden fräste fram orden med gift droppande i rösten." s.379


Om boken

I en värld där Döden otåligt väntar, där gudar vandrar bland människor och där demoner skymmer solens ljus söker den trolösa feuden Eilan efter ett mycket speciellt barn som försvunnit.

Med sig på resan har hon Hope, en prästinna i Zanixs tjänst, Aluinn, vars hår skiftar blått i visst ljus och Taloch, som kan få passionen att flamma upp med bara en blick.

En dag möter Eilan en man i skogen. En man hon inte kan glömma, trots deras korta möte, som alltid verkar finnas där när hon behöver honom men som de andra i sällskapet räds.

Eilan kan svära på att solen skiner starkare, elden brinner hetare och vattnet i sjöarna är varmare än det borde vara ...

Följ med Eilan och Hope i jakten på det saknade barnet.

Tack Tess att jag fick lära känna feuden Eilan.
Författare: Tess Williamsson
Titlel: Dödens saga , saknad
Utgiven avNicole publishing
Omdöme: 4 💛💛💛💛
Finns hos
Bokus  & Adlibris
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar