onsdag 12 februari 2020

Tim och fotbollen - Anna Johansson


Jag har inte själv haft fotbollsspelande barn men sättet som Anna beskriver olika förmågor på känner jag igen. 
Därför anser jag att berättelsen fungerar bra för alla vare sig man gillar fotboll eller inte. Den har ändå en hög igenkännings faktor oavsett vad man har lätt eller svårt för eller vilka förmågor man besitter.
Den är så otroligt fint berättad om att det är ok att vara olika och med lite extra hjälp och träning på det som är svårt så kan det fungera i alla fall.



Det är en kapitelbok med ganska mycket text men texten är verkligen bra anpassad för åldrarna 
6-9 år. Kapitlen är korta och det finns fina svartvita illustrationer att titta på och diskutera om så jag anser att den passar mycket bra för nybörjarläsaren. Jag tycker mycket om budskapet i boken att alla duger oavsett vilka egenskaper man har och vikten av att ta vara på de olika styrkor man har men även att det man är mindre bra på kan utvecklas med lite träning. Det är en härlig bok med en berättelse som unga läsare kan relatera till. Den passar utmärkt att läsa med barn, eller låta större barn läsa själv. En bra lättläst bok med en vardagsnära berättelse som har både djup och humor. 

Finns även som ljudbok på för den som föredrar ljudbok framför fysisk bok på tex storytel 
Tack Anna och Idusförlag för recex.

Författare: Anna Johansson
Illustratör: Joen Söderholm
Titlel:Tim och fotbollen

Utgiven avIdus förlag
ISBN9789175779225
Betyg: 5🌟🌟🌟🌟🌟
Ålder: 6 -9 år
Finns hos
Adlibris & Bokus


Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar