torsdag 4 februari 2021

Stormfågel - Lena Ebervall & Per E Samuelsson

Mina tankar 
Lena Ebervall och Per E Samuelsons bok Stormfågel handlar om ett spännande levnadsöde. Den handlar om en händelse direkt ur verkligheten. Jane Horneys liv och leverne.

I normala fall brukar jag verkligen älska den här typen av berättelse som skildrar verkliga händelser och levnadsöden.
Tyvärr så måste jag 
medge att jag la ner boken och läste inte klart den och det är inte ofta jag det händer, men efter att både försökt lyssna och läsa den så gav jag upp.

Jag upplevde att historien inte hade rätta drivet för att fånga mitt intresse och jag upplevde att den blev ganska upprepande i sin berättelse om Jane och hennes leverne.

Men som vanligt det jag inte gilla kanske du älskar så läs och bilda dig en egen uppfattning.

Handling

Det var krig. Nazisterna hade tagit över Köpenhamn och lyktorna var släckta längs Öresunds danska kustlinje.

Jane Horney var ung och vacker, äventyrlig på gränsen till dumdristig. I en manlig värld av SS-officerare och Gestapomän, dubbelspioner och agenter rörde hon sig mellan Stockholm, Köpenhamn och Berlin utan att förstå hur farligt det var. Det var kärleken som drev henne mot ett fruktansvärt öde. Hennes fiender svärtade ner hennes namn i decennier efter krigets slut.

Författare: Lena Ebervall & Per E Samuelsson
Titlel: Stormfågel
Utgiven av: piratforlaget
Finns hos
Bokus  & Adlibris
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Storytel Lisa Werlinder
Läs även andra bloggar om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar