torsdag 25 februari 2021

Caféet som aldrig sover - Libby Page




Men åh så jag gillade den här boken.
Det är en bitterljuv 
feelgoodroman som inte bar innehåller hjärta och smärta utan som även beskriver djup vänskap, kärlek, svikna löften och en hel del hemligheter.
Det jag tycker så mycket om är att den trots den glättiga ytan även har en allvarlig underton som får mig att tänka till både en och två gånger,
En berättelse om att följa sin drömmar som beskrivs på ett varmt och inkännande sätt. Sidoberättelserna om de olika gästerna på caféet berör mig då Libby verkligen fått karaktärerna att kännas äkta. 
Person- och miljöbeskrivningarna i och runt caféet känns också riktigt bra. Jag känner mig verkligen som om jag befinner mig i London.
Du får är en mysig läsupplevelse och det är väldigt trevligt att hänga med personerna i det charmiga caféet. 
För mig är det här feelgood när den är på topp. LÄS!

Handling

En glödande röd skylt visar vägen till caféet som serverar fish & chips och amerikanska pannkakor till Londonbor och turister såväl dag som natt. Medan nattbussarna stannar till och åker vidare utanför fönstret, pyser och fräser kaffemaskinen fram sitt koffein till de sömnlösa.
Stellas Café betyder många saker för många människor, men framför allt är det en plats där livet kan få vänta utanför dörren. En plats för små vänligheter. En plats där vem som helst kan vara den de vill, där alla alltid är välkomna.

I centrum står Hannah och Mona bästa vänner, servitriser och drömmare. De arbetar på Stellas, men båda drömmer om mer, om att lämna caféet bakom sig och bana sig en egen väg i livet.

Välkommen in och tillbringa tjugofyra timmar på Stellas Café: en dag då Hannahs och Monas vänskap kommer att sättas på prov, då gemenskapen kommer att stärkas och liv kommer att förändras


Tack för recex.

Författare: Libby Page
Titlel: Caféet som aldrig sover  
Utgiven av: piratforlaget
Betyg: 5 🍮🍮🍮🍮🍮

Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Storytel Johanna Herrmann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar