torsdag 11 februari 2021

Jag är eskort - Jag har autism - Lilla Minn

 

Mina tankar

Vill du läsa en liten bok med ett otroligt stort, sorglig och utelämnade innehåll, då ska du läsa den här. En bok som berör, gör dig ledsen och som ända går fort som en dans att läsa.
En berättelse som kom till av de antecknigar som "Lilla Minn" skrivit som eskort och den beskriver Lilla Minns värd på ett otroligt utelämnande sätt.

Berättelsen är skrämmande men känns så äkta och jag blev så bedrövad, rädd., ilsken men ändå så glad att författaren har orkat beskriva sitt liv som eskort. Ja, glad då många många verkligen behöver läsa hur verkligheten faktiskt kan se ut. 
Jag fick mig i alla fall en rejäl tankeställare.

Man får följa med in i Lilla Minns värld för en kort stund och boken förmedlar självinsikt och positivitet och jag hoppas att Lilla Minn förstår hur betydelsefull den här boken kommer att bli för många.

Jag hoppas att många kommer att läsa den här för det tycker jag att alla ska göra. Tack Lilla Minn för att du skickade de bok till mig.

Baksidetext

Jag ville skriva en bok som inte var dömande på något sätt. Jag är inte arg på någon utan ville öppet berätta om övergrepp, autism, eskort, tid, pengar, sexköparens fru och att jag faktiskt inte behöver passa in i samhället. Jag tror att dialogen mellan eskorter och polisen behöver hållas utanför själva sexköpet. Jag har försökt nå dem på mitt busiga lilla vis utan att det skadar mitt eskortjobb eller mina kunder. Detta för att det finns en minoritet farliga köpare som inte borde gå fria. Under tiden för mitt skrivande förlät jag även "Lilla" Minn, flickan i mig, som jag varit så arg på tills jag i boken skrev att hon faktiskt var ett barn under övergreppen. Först då förstod jag att jag behöver tycka om henne.


Titel: Jag är eskort - Jag har autism Författare: Lilla Minn

Recensioner & prisjämförelse hittar du hos Omnible


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar