onsdag 18 augusti 2021

De tolv majestäterna - Mats Svensson

Mina tankar

En bok jag hade svårt att ta till mig. För overklig, för ytlig och för mycket av allt. Det här är en bok jag faktiskt gav upp. Jag tappade fokus och det beror säkert på att själva storyn inte intresserade mig.
Men gillar du James Bond och andra actionhjältar med massor med fart så tror jag du kommer att älska den här. 
Alltså som vanligt! Alla kan inte älska allt så läs och bilda dig en egen uppfattning.


Boken

Det har gått fyra år sedan det avslöjades att Sverige i hemlighet länge varit en kärnvapenstat. I hela Europa blåser det kraftiga högervindar och i spåren av pandemin har det högljudda och populistiska partiet Sveriges väl tagit plats i riksdagen och tvingat fram ett allt mer auktoritärt samhälle.
På Snogeholms slott i Skåne ska det hållas ett toppmöte mellan Europas tre kärnvapennationer: Storbritannien, Frankrike – och numera alltså även Sverige. Enorma krafter sätts i gungning när den mystiska sammanslutningen De tolv majestäterna vänder sig till den ökände legosoldaten Cornelis van Owen för att sabotera mötet. Det blir upp till poliserna Alina och Omar samt korpral Elinor Minsler vid P7 på Revingehed att försöka avslöja och avstyra sabotaget.
Men vilka är egentligen De tolv majestäterna? Och framför allt: Hur långt är de beredda att gå?

Tack för recex

Titel: De tolv majestäterna (del 2)
Författare: Mats Svensson
Ljudbok: Reine Brynolfsson (storytel)
Förlag: Lind & Co (lindco.se)
Omdöme: ej läst klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar