måndag 19 april 2021

När vi faller - Gabriella Ullberg Westin

Mina tankar 
Återigen prickar Gabriella helt rätt när det kommer till att hitta en intrig som tagen ur det verkliga livet, den känns äkta och fungerar fullt ut.
Gabriella har nu verkligen etablerat sig i den yttersta författarskaran då det kommer till spänning i Sverige.
Hon har hamnat på min topp 5 lista och jag blir aldrig besviken.

När vi faller är inget undantag och jag är fast i boken från första sidan. 
Precis som jag skrev i min tidigare recension så bör du ha god tid på dig för du vill förmodligen precis som jag sträckläsa denna bladvändare.
Man måste bara få veta ... Hur ska det gå?  Vem och varför?

Vi bjuds på ett rasande tempo med personbeskrivningar och miljöskildringar som ger mig bilder som om det rullade en action film framför mig. Jag skulle inte bli förvånad om detta är nästa stora TV satsning inom en snar framtid.

LÄS! Den är hur bra som helst. 
Den här är Gabriellas bästa hittills i serien och då är de tidigare jag läst sjukt bra!
Tack till Gabriella och Harper Collins, för att jag fick läsa.


Det finns nu sju delar i den här serien om morden i Hudiksvall, jag har läst tre av dem och de två tidigare del 5 o 6 kan du läsa mina tankar om

   
Del 5 Bokprataren: Förrädaren - Gabriella Ullberg Westin
Del 6 Bokprataren: Ett enda andetag - Gabriella Ullberg Westin


Boken
Spänningsmästaren Gabriella Ullberg Westin släpper sjunde delen i Morden i Hudiksvall-serien. När vi faller är en historia om rikedom, fattigdom och en djup önskan om att räcka till.

En varm morgon i juli hittas den framgångsrike företagaren Jens Hult död. Nyheten kommer som en chock för invånarna i Hudiksvall, som sett Jens och hans barndomsvän Vera Hildingson sätta staden på kartan.

Hantverkaren Henry Frisk stretar på för att få ekonomin att gå ihop som ensamstående pappa. En dag får han ett erbjudande som skulle ge honom pengar han aldrig trodde han kunde få, men det medför att han måste begå ett brott. Vad är han beredd att offra för att ge tonårssonen Dexter det han behöver?

Kriminalinspektör Johan Rokka får fallet med Jens Hult på sitt bord. Ingenting är vad det först verkar vara, och utredningen blir alltmer komplex. Dessutom påverkas han privat, då relationen med kollegan Janna sätts på prov. Samtidigt hotar århundradets regnoväder att dra in över Hudiksvall. Det är bara en tidsfråga innan allt nått sin kulmen.


Läs gärna min intervju med Gabriella  5 snabba till Gabriella Ullberg Westin
 

Författare: Gabriella Ullberg Westin
Titlel: När vi faller
Utgiven av: Harper Collins
Betyg: 5 💸💸💸💸💸
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
Lyssna: uppläsare Gunilla Leining 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar