fredag 15 januari 2021

5 snabba till Gabriella Ullberg Westin


Tack Gabriella för att du vill svara på mina frågor och ett stort lycka till med din kommande bok som jag verkligen längtar efter.

Vem är du – beskriv dig med 3 ord
Envis, nyfiken och fantasifull.

Vilka böcker har du skrivit och varför ska mina följare läsa dem?
Jag skriver serien Morden i Hudiksvall där man får följa den burduse och pragmatiske kriminalinspektören Johan Rokka. Varje bok är fristående men Rokka och hans kolleger på Hudikpolisen följer genom hela serien. Böckerna sägs ofta vara spännande bladvändare.

När kommer nästa bok?  
"När vi faller" kommer i april.


Vad handlar den om?
Den handlar om mordet på Jens Hult, en företagare i bitcoin-branschen. Den handlar även om den skuldsatte snickaren Henry som får ett erbjudande som skulle lösa hans problem men som tvingar honom att gå över en moralisk gräns. Såklart fo Johan Rokkavars privatliv stormar och försvårar arbetet. Hur ska det egentligen bli mellan honom och Janna? När vi faller är en bok om pengar, girighet och hur långt man är beredd att gå för sina barn.

Vilka tre böcker får vi inte missa att läsa?
  • Bakom stängda dörrar av B.A Paris
  • En perfekt affär av Björn Rietz 
  • En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson.

Berätta om en dold talang du har!

Jag har en grym serve i padel.

Läsa gärna mina tankar om de två senaste böckerna i serien som båda fått högsta betyg av mig


        

                        Förädaren                Ett enda andetag                        

Böckerna i Rokka serien är de här
De finns även som hörböcker

Ensamfjäril
Springpojken
Fixaren
Slaktaren
Förrädaren
Ett enda andetag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar