söndag 30 oktober 2022

Brittas arv - Eleonore Holmgren


Den efterlängtade uppföljaren till succédebuten Sista sommaren handlar om de spår en älskad människa lämnar efter sig.

När Adam kommer tillbaka till Lindö för första gången sedan Brittas begravning är ingenting sig likt. Hennes barn har inte hittat något testamente och alla är osams med alla. Karlsson har lämnat Lindö, ett hus har brunnit ner och det har börjat hända konstiga saker i bygden.

Trots att relationen med flickvännen Sara är skakig var det ett självklart val för Adam att åka dit. Han försöker få alla att bli vänner igen och vårda minnet av Britta. Men i stället hamnar han i blåsväder och hans gamla kriminella liv nafsar honom i hälarna. Han vill ingenting hellre än att Brittas arv ska få leva vidare på Lindö, men hur högt pris är han själv beredd att betala?




Brittas arv är en charmig men djup, sorglig och allvarlig berättelse. Den bjuder på medmänsklighet på många olika plan och nivåer men även hemligheter, lögner, intriger och kärlekSpråket är nyanserat och så välanpassat och såväl miljö och personbeskrivningarna är precis lika underbara som i förra boken. Sista sommaren 
Jag har skrattat och haft ångest men framför allt har jag verkligen gillat det jag läst.

Att boken inte får 5:a i omdöme är att jag hade svårt att komma in i den för jag hade tappat lite av det som hänt i den första boken Sista sommaren, därför saknade jag lite tillbakablickar som hade hjälpt mig in i berättelsen.

Titel: Brittas arv
Författare: Eleonore Holmgren
Ljudbok: Anna Maria Käll 
Utgiven av: Bazarförlag

Omdöme: 4 💜💜💜💜




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar