fredag 14 oktober 2022

Dag Öhrlund X 8 - Ewert Truut






 


 








       

Böckerna i ordning
  1. Besökaren
  2. Där inga ögon ser
  3. Tryggare kan ingen vara
  4. Se till mig som liten är
  5. Ingen lämnas kvar
  6. När regnen upphör
  7. 419 timmar
  8. Där korparna skriker
En serie som jag har sträckläst under hösten och som jag älskar. Visserligen kan de vara lite väl råa ibland men den humorn och den underfundigheten som Dag Öhrlund skriver med väger upp och jag får så många härliga skratt. 

Ewerts trulighet, hans konsekventa avsaknad av empati för sin chef och hans genom goa sätt gentemot de han älskar är fantastisk. 
Jag tycker att Truut böckerna bara blir bättre och bättre för varje del och den jag tyckte minst om var del 1 och det har varit därför jag valt att inte läsa böckerna tidigare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar