tisdag 12 juli 2022

En ny värld - Natasha Lester




Evie Lockhart växer upp i en överklassfamilj i Boston, och hennes framtid är utstakad. Hon ska gifta sig med barndomsvännen Charlie och därefter ägna sig åt hem och familj. Men Evie har helt andra drömmar. Hon vill läsa vid universitetet och bli läkare, liksom sin far.

Vägen till studierna möter många hinder. Hennes ambitioner misstros inte bara av omvärlden, utan även av fästmannen och familjen. Ändå vägrar Evie ge upp, och till slut kan hon börja läsa till gynekolog i New York. Där upptäcker hon en helt ny värld, fylld av jazz, glamour och äventyr. I det glada 1920-talet tycks allt möjligt, men Evie får betala ett högt pris för att uppfylla sin dröm.





Ny storslagen roman om kärlek och starka kvinnor av läsarfavoriten Lester. Jag blir aldrig besviken och den här är inget undantag. En fullpoängare, en bladvändare. En historisk roman som har allt.
Jag har lyssnat och läst om vartannat och Isabelle Moreau läser den alldeles lysande.
Det här är en bok som trollband mig från sidan ett till sista meningen.
Jag fullkomligt tokgillar Evie och hennes vänner som vågar gå utanför det konventionella och att de vågar göra det helt ut.
Välskriven med ett bra driv som aldrig gör att den känns tråkig eller lång. Den är helt underbar. En av de bästa böcker jag läst i den här genren i år.
Jag hoppas att det snart dyker upp en ny bok av Natasha.

Tack för recex.

 
Läs även mina tankar om de två tidigare 




Titel: En ny värld
Författare: Natasha Lester
Ljudbok:  Isabelle Moreau 
Utgiven avBazar förlag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar