onsdag 20 juli 2022

Det sista han sa - Laura Dave


Skydda henne.

En flicka knackar på dörren och lämnar en lapp till Hannah Hall. Den är från Owen, hennes man. Trots sin förvirring och sina farhågor förstår Hannah direkt vem som avses: Bailey, Owens sextonåriga dotter som förlorade sin mamma i späd ålder och som vill ha så lite som möjligt med sin styvmor att göra.

Hannahs desperata samtal till Owen förblir obesvarade, FBI anhåller hans chef och både de och polisen dyker oannonserade upp vid deras hem. Hon förstår att mannen hon gifte sig med för ett år sedan inte är den han utgett sig för att vara. Den enda länken till att få reda på vem Owen egentligen är och varför han har försvunnit är Bailey. När de tillsammans börjar lägga ihop pusselbitarna inser Hannah och Bailey att livet aldrig mer kommer att bli detsamma


Kära nån vilken bok. Jag har boksmälla de lux och förstår inte vad jag ska läsa nu som kan matcha den här. 
En bok som erbjuder spänning och en mängd oförutsedda vändningar som snirklas fram under bokens gång med snyggt utplacerade pusselbitar.

Språket flyter på bra och jag gillar tillbakablickarna som ger ett behagligt driv och för storyn framåt på ett snyggt sätt. Trots att boken är på runt 350 sidor upplever jag aldrig en tråkig stund.
Det här är boken jag gärna rekomenderar till ALLA även dig som inte gillar spänning i normala fall. Det här är spänning på en nivå som inte är blodig och inte våldsam utan mer nervkittlande.
En bok som fångar in mig från första sidan och sedan håller kvar greppet tills sista raden. Det kallar jag för en fullpoängare. 
Du får en spännande och tänkvärd bok med familjehemligheter och som dessutom är en blandvändare av rang!
Är det här måhända ÅRETS BOK för mig? Jag är helt såld!

Titel: Det sista han sa 
Författare: Laura Dave
Ljudbok: Lo Kauppi
Omdöme: 💜💜💜💜💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar