tisdag 26 juli 2022

Sjöjungfrun - Anki Edvinsson



En hemlös kvinna hittas brutalt mördad i Umeälven. Poliserna Charlotte von Klint och Per Berg kopplas på fallet och en intensiv jakt på mördaren inleds. Allt förändras i ett slag när en ung man ställer sig på Rådhustorget med en bombväst. Hänger händelserna samman på något vis? Per och Charlotte inser att de måste agera snabbt för att få stopp på det accelererande våldet som drabbat staden.

Samtidigt tampas Per med sjukdom i familjen och Charlotte ser sin nyfunna trygghet rämna när en gammal bekantskap dyker upp på polisstationen. Det är bäddat för konflikter, men trots sina olikheter och privata problem är de båda poliserna ett oslagbart team.




Jag måste säga att jag tycker bra mycket mer om den här boken än del 1 Snöängeln. Det här är en bättre och tätare intrig som håller hela vägen och som håller mig på helspänn. Det gillar jag med spänningsböcker.
Jag gillar hur vi får följa de olika karaktärernas liv och hör allt knyts samman på ett bra sätt.
Boken får en stark 4a den kunde fått en 5a men jag gillar inte cliffhangers det stör mig.

Vill du läsa en spännande och underhållande deckare som dessutom är så där lättläst med ett språk som flyter på då rekommenderar jag dig den här. 

Författare: Anki Edvinsson
Titel: Sjöjungfrun
Ljudbok:Maria Lyckow
Omdöme: ★★★★+
Utgiven av: Norstedts förlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar