onsdag 13 juli 2022

I skuggan av dig - Christina Erikson




Mitt uppe i inspelningen av en ny film försvinner plötsligt stjärnskådespelaren Philip Johnsson från sitt hem en natt. Hans fru påstår att hon inte märkte någonting – fastän hon också var hemma. Kriminalkommissarie Elias Svensson och hans kollegor kopplas in och snart framträder bilden av en bransch där många far illa – och följderna efter #metoo inte har varit positiva. Samtidigt verkar fler höjdare inom filmteamet vara hotade…




"I skuggan av dig" är en rafflande spänningsroman, den femte fristående boken i serien, där Forsete också fortsätter att gäcka polisen.
En berättelse som kretsar kring en rad jobbiga problem i samhället såsom, pedofili, sexuellt ofredande och våld mot kvinnor. En bok som blivit skriven i skvalpet efter metoorörelsen och funderingar som författaren haft över vad som hände sedan.

Återigen en riktigt bra bok som håller mig på helspänn och jag funderar många gånger vem, hur och varför. Så till slut så kommer upplösningen så där lagom på slutet och jag inser att jag har hållit andan. Precis som det ska vara i en bra spänningsroman.

Läs om du längtar efter en spännande och oförutsägbar bok med en hel del vändningar, twister och med ett bra driv och tempo.

Tack Christina för att du skickat den den till mig och lycka till med renoveringen av din fina herrgård. 

Titel: I skuggan av dig
Författare: Christina Eriksson 
Ljudbok - Anna-Maria Käll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar