tisdag 31 maj 2022

Sorgebarn - Caroline Engvall


Efter förlusten av sin mamma har Smilla Lundgren funnit kärleken i polisen Aryan och hittat sitt drömjobb i Stockholm. Hon arbetar med att ta hand om unga tjejer med självskadeproblematik, ett arbete som kräver hennes totala dedikation och styrka.

Men om bara några dagar är det minnesstund för Ella-Maria. Hon var tio år gammal när hon spårlöst försvann i Ormvattnet, byn där Smilla tillbringade sina barndomssomrar och där Smillas mormor Britta nu bor ensam på äldreboende. Smilla och kompisen Adrienne var de sista som såg Ella-Maria i livet den där natten för snart tio år sedan.

När Smilla får reda på att Britta ligger för döden återvänder hon till sin släkts hembygd. En resa som blottar hemligheter som verkar hålla en hel by i sitt grepp.

Som hon gör det! Viken uppföljare jag kan inte annat än säga "Hatten av" Det här är nog den bästa bok du skrivit Caroline 💜
En bok som fångar mig i ett järngrepp från första sidan och sedan släpper greppet om mig och mitt liv när sista meningen är läst! Hur gör du kvinna?

Jag sträckläste boken men jag var tvungen att ta till den som hörbok när jag skulle  transportera mig med bil till jobbet.
Och ja! Jag kan verkligen rekommendera även boken som hörbok. Fantastiska Anna -  Maria Käll läser så det kryper i kroppen!

Du har fina miljöskildringar, bra karaktärer och ett härligt driv. Kan inte bli annat en full pott!

Missa inte boken som har allt. Spänning som kryper in under skinnet med flera oväntade vändningar och tvister som konstant får dig att sväva i ovisshet. 

Tack fina för att jag fick läsa och för att du är en fantastisk lärare i författarakademin. Du inspirerar.

Läs del 1 först rekomenderar jag om du inte gjort det.


Författare: Caroline Engvall
Titel: Sorgebarn
Ljudbok Anna Maria Käll
Utgiven av: Bokförlaget Forum
Betyg: 5 💥💥💥💥💥+++++++


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar